2012-08-30 | 06:42:00

Mina mål

Mina mål med bloggen:
 
  • visa hur jag, som jag är långtidsopererad, äter
  • skriva om tankar, funderingar, reflektioner om tiden efter operationen
  • förhoppningsvis inspirera och hjälpa andra gastric bypass-opererade (eller de som står i kö och ska bli opererade) med tips och kanske kunna svara på lite frågor & funderingar m.m.
  • gå ner till 60 kg


Varför vill jag gå ner till 60 kg?

Jag har inga problem med att jag väger 66,4 kg och enligt BMI är det normalvikt (om vi nu ska stirra oss blinda på det här med BMI...). Men, jag har ju vägt mindre (63 kg) och mådde bra även där. Så jag ser det mest som en utmaning för mig själv, att se om jag kan gå ner lite till i vikt. Jag vet hur svårt det är nu när det gått ett tag och kroppen har hittat någon form av balans och trivselvikt. Ibland slarvar jag väldigt mycket med maten, men framförallt mellanmål, och det vore intressant att se om det händer något nu när jag börjar blogga igen och dokumenterar vad som sker med min hälsa.
 
Jag tänker inte sätta något exakt datum för när jag ska nå till 60 kg. Det blir vad det blir. Går jag inte ner alls så är det så, då vill inte min kropp gå ner mer och då ligger fokus på att hålla vikten istället.
 
Men jag ger det ett försök!
1 Kommentarer
Therese:

Mitt mål är också att nå 60 Kg! :-) Jag har 3,3 Kg kvar att gå upp tills dess - jag hoppas jag når det innan årets slut! Vi kanske kan kämpa tillsammans, fast åt vardera håll?

Svar: Det kan vi absolut göra! Jag tror att jag kommer att få slita ganska rejält för att gå ner mina 6,4 kg... men jag ger det ett rejält försök! :) //Lina
Vår profil

2012-08-30 | 18:27:22
URL: http://thereselilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)