2008-02-05 | 21:29:02

En läxa

Det blev etnGI-burgare från MAX med grönsallad och mineralvatten till middag idag. Första gången sen första december som jag ätit en hel måltid från MAX, men jag tyckte verkligen att maken gjorde bra val när han valde. Det tyckte han också, han hade funderat och tänkt ut vad som kunde vara bra till mig.man tänker ju att GI-burgare måste ju vara bra. men så kollade jag in den här listan
och vi båda lärde oss en läxa, bara för att det heter något som man tutats i är nyttigt så betyder det inte att det är så.
5 Kommentarer
Emma:

Ja, men man får ju tänka att om man äter ett vanligt mål från Max med pommes så blir det ju över 1000 kcal i alla fall. + att man äter mörkt bröd på GI-burgaren istället för de vanliga, vilket är bättre. Men själv äter jag endast Low Carb-målet förstås ;) Man ska inte bara stirra sig blind på antal kcal i saker och ting!

2008-02-05 | 21:45:27
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Anna:

Emma: jag brukar också ta low carb, men maken tyckte att jag skulle ha något med bröd också :D

2008-02-06 | 09:51:59
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se
M.:

GI och kalorier kanske inte alltid kan kombineras så bra. Och lågt,kalorivärde behöver inte vara nyttigt, det är ju relativt med det där. :)

Själv älskar jag MAX kyckling delifresh och tar det oavsett om jag "tänker på vikten" eller inte. Vet inte hur nyttig den är, men när jag var med i VV kunde man iaf äta den med gott points-samvete. Den är godare än de andra geckiga hamburgarna tycker jag.
Det värsta är väl pommesen, men de har ju en sjukt god bönsallad man kan ta i stället och en mumsig fruktsallad som smakar bra som efterätt, tycker ändå det kan bli för mycket med strips och sånt.

2008-02-07 | 07:40:36
Anna:

M: ja bönsalladen och fruktsalladen är ju guld! jag brukar välja bönsallad om det går. Elelr potatisgtratängen, den är också bra ur pointssynpunkt och jättegod den med.

2008-02-07 | 14:57:42
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se
ela83a:

I måndags togs just denna Hamburgare upp på den VV-gruppen jag går på. Det gick en chockvåg genom gruppen när de fick höra pointsen (18,5). Det som är så komiskt är att det verkligen är mest fett och kalorier i den. Så det gäller som med den som med de flesta andra hamburgare. Om du ska äta, ät den du tycker är god.

2008-02-10 | 11:57:22
URL: http://www.ela83a.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)