2008-02-05 | 01:03:19

utmaningslite-tidsfördriv

Sitter och försöker fördriva tiden tills jag ska ringa ett viktigt samtal till Thailand. Vill inte tänka på något och försöker hålla mig sysselsatt, så jag kan likagärna anta en utmaning från Lina.

Regler
Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer.


Vad gjorde du för tio år sedan?
jag var 15 år. jag pendlade mellan att vara i sjunde himlen och i helvetet. jag spelade teater och hade massor av kompisar som jag umgicks med framförallt på helgerna som jag oftast spenderade i Norberg.
                                                                         
Vad gjorde du för ett år sedan? 
Planerade mitt bröllop, oroade mig för min vikt, skrev på samma uppsats som jag skriver på nu.
                                                                        
Fem snask du gillar?
Mörk choklad , wienergum, ferarribilar, hockeypulver och sura godisar.                                                                               

Fem sånger du kan hela texten utantill?
 jag vet att jag kan betydligt fler än 5 sånger utantill, men nu kan jag såklart inte komam på en enda...


Vad skulle du göra om du var miljonär?
Betala CSN, ta körkort, kanske köpa en bostad, skaffa fadderbarn, strö lyx och flärd över min make, dela med mig av pengarna till mor + bror, investera i en caféverksamhet åt några kompisar som vill jobba i branchen.


Tre dåliga vanor?
jag har väldigt höga krav på mig själv,  jag skjuter upp vissa saker, jag hatar tjafs och bråk och undviker det gärna om jag kan.


Fem saker du gillar att göra?
Läsa, skriva, tänka, umgås, drömma


Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
jaa du...moderat-reklamknappar och t-shirts, foppatofflor, tröja som visar magen, superslimmade jeans (och allt detta får alla andra ha på sig hur mycket de vill, men jag skulle inte klä i det) 


Fyra favoritsaker?
Min vigselring, datorn,  vår riskokare, min vårrusetmedaljsamling


Personer jag utmanar:
Min man (du har ju ingen blogg men du kan maila din lista till mig om du vill alternativt läsa upp den vid middagsbordet), min kompis Ingela och den där gubben jag träffade på tåget 2001 (?)

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)