2009-04-02 | 22:35:24

Ett försenat aprilskämt?

Visst sitter mitt överviktsproblem till största delen i hjärnan, men jag skulle aldrig göra en hjärnoperation för att komma till rätta med det. Där går verkligen min gräns. men kanske kan det vara vad som behövs för andra människor? jag tycker att det låter helt galet, men för vissa kanske detta är livsnödvändigt? jag vet faktiskt verkligen inte vad jag ska tycka... man kan vara hur påläst som helst om vad man ska och inte ska äta, man kan få all möjligt tillgänglig hjälp i form av kostråd och magsäcksoperationer, men så länge det sitter i hjärnan så lär det bli svårt att bekämpa. Själv ryser jag av bara tanken på att någon skulle göra någonting överhuvudtaget med min hjärna, den har sina fel och brister ibland, men jag skulle inte vilja ändra den för allt i världen, det är min bästa del av kroppen...

Helt säkert är i allafall att jag tycker att man är på rätt väg för många av oss som vill gå ner i vikt om man fokuserar (minst) lika mycket på hjärnan som på kost och motion.

3 Kommentarer
Lina:

Fy fan vad sjukt... nä, där går även min gräns. Okej att jag gick långt med min fetma att operera mig, men hellre magen än skallen!

2009-04-03 | 06:29:36
URL: http://linasliv.blogg.se/
Cecilia:

Nej, det finns för fan gränser. Att låta skriva in sig på slutna avdelningar, där den enda tillgång till mat är då den serveras, vore ett alternativ för de vars vikt ändå hindrar dem från att leva. Det skulle knappast kosta mer att hålla i en sådan än det ökade antalet operationer med tanke på hur många som åker in och ut på psyket.

2009-04-03 | 12:34:11
URL: http://heartsick.blogg.se/
m:

Galet! Jag skulle inte ta risken att eventuellt bli en grönsak bara för att bli smal, nej fy.. det finns nog bättre lösningar bara man forskar lite mer ingående på beteenden och sug. Bitten Johnssons behandlingshem för sockerberoende skulle ju kunna varit nåt, men det finns inte längre tror jag?

2009-04-03 | 16:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)