2009-04-12 | 21:52:12

Hjälp till självstjälp

Påsken har inte gått bra för mig när det gäller maten. Alal fina förutsatser att inte äta godis osv försvann på min svägerskas 23-årskalas på fredagen och sen gick det utför. Så kan det gå när inte haspen är på elelr någon sätter hänglås på påskägget från svärmor....men det har ju bara varit några dagar, som tur var jobbade jag fredagen och lördagen och fick på så vis rejält med motion 8+ en proemand på lördagen också) och så har vi gått en promenad idag. Men för att vara på den säkra sidan ska jag för en kortare tid befria mig själv från ansvaret att "äta allt men inte alltid" och att "äta lite godis ibalnd" och allt sånt jag förutsatt mig att göra som en del i att lära mig äta normalt och vanligt på ett bättre sätt än innan viktminskningen. jag ska bara fundera på hur lång tid jag ska sätta och återkomemr mer om detta i ett annat inlägg, men klart är att det i allafall blir godis och snacks-fasta. om ajg ger mig själv en stunds påtvingad frihet så kommer suget att minska och jag behöver inte bestämma mig för hur stor mängd jag ska få äta av det osv utan kunna koncentrera mig på att äta mat för mina points istället. men som sagt var mer om detta kommer. Ingen evighet blir det heller, bara ett tag.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)