2009-04-21 | 00:57:46

ont i magen

åt lax och avocado igår och lax idag med och vad händer med min mage då? jo samma sak som alltid händer när jag ätit mycket fett, den straffar mig med ont och plåga! Den gör tydligen inte skillnad på fett och fett heller, "pommes eller lax, sak samma", tänker magen, "jag gör ont ändå!" men gott var det i allafall, älskar lax och älskar avocado, men ska komma ihåg att det kan bli för mycket av det goda ibland. Redovisar matintaget imorgon, orkar inte nu, har suttit uppe och jobbat med uppsatsen och insåg plötsligt att klockan är halv ett och jag ska gå upp tio i 6 och sen storstäda 8 timmar imorgon och sen till bibblan och sen hem och fortsätta jobba med uppsatsen...men snart är den klar och den blir bara bättre och bättre om jag får säga det själv...och det får jag! har fått ont i halsen....sitter här med lite te och försöker lindra, passar inte så bra nu säger jag till halsen, jag hoppas att hon lyssnar.


Avslutar med dagens "på hjärnan"-låt 
1 Kommentarer
Lina:

Lax är ju väldigt hårdsmält, så det kan ha varit gallan som sa ifrån. Jag älskar lax men vet med mig att jag kan få ont av det.

Pocherad lax går dock bättre än t.ex. stekt & grillad. :)

2009-04-21 | 06:14:55
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)