2009-10-05 | 14:02:55

Återerövring

Nu är vår semester slut, vi har haft en lugn och skön semester som inkluderade en resa till sundsvall med hotell och utomordentligt välordnade utflykter i trevligt sällskap, en blixtvisit hos min mor, ett snabbesök hos makens farmor och en mängd lata dagar, lite rotande bland våra gamla saker och en heeeeeeel del god mat och fika. Väldigt mycket god mat och fika. En del av maten har jag fått behålla och en del har kräkts upp pga allt för långa pausar mellan vakenhet och integande av frukost alternativt allt för mycket mat på en och samma gång (antar jag, verkar som att min hunger inte matchar hur mycket plats det är i magsäcken). men nu är vardagen på intåg igen, jag råkar vara ledig idag, men imorgon börjar jag knega som vanligt, vilket innebär fasta tider och gratismotion. Eftersom jag tycker att det har brakat lite åt hellskotta med matintaget på sista tiden har jag tagit på mig uppgiften att som hushållets hälsoguru åter införa de nyttiga och hälsosamma vanorna i den här familjen. kort och gott: frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål på någotlunda bestämda tider enligt tallriksmodell och utan överdrivet mycket smör och socker.

Jag började redan idag genom att äta havregrynsgröt med hemgjord äpelmos och mjölk till frukost. Till middag kommer det att bli falukorv i ugn (den magra varianten) och potatis (samt rejält med sallad), eventuella luncher och mellanmål har jag inte riktig kläm på just nu, kanske soppa?

För övrigt kan jag rapportera att magen är på frammarsch, mina jeansleggings stramade åt igår så att det nästan gjorde ont, så jag kunde inte följa med maken ut på matinköp eftersom mitt enda par mammabyxor hängde på tork efter tvätt och jag kände inte för att plåga mig med obehagligt starm.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)