2009-10-12 | 10:38:08

De viktiga vitaminerna





Kanske kan vara roligt för någon att veta vilka vitaminer jag äter?

Dessa vitaminer äter jag varje dag + att jag får B12-injektion var 3:e månad (Behepan).

» Vitamax för kvinnor - 1/dag (Denna förpackning är numera rosa plus att det inte är lika mycket mineraler i den längre som tidigare, så när denna burk är uppäten går jag tillbaka till Mitt Val Kvinna. Lättare att svälja dem också...)
» Kalcidon - 2/dag. Kalktabletter, d.v.s. kalcium. Vi gastric bypass-opererade får inte i oss tillräckligt med kalcium genom födan så för att undvika benskörhet så måste vi komplettera med kalktabletter. Dom smakar mint, men är lite ruggiga att tugga på... lite som att äta krita.
» B-kombin Forte N - 1/dag. Extra b-vitamin är inget jag har ordinerats, utan det äter jag ändå eftersom många opererade på ett av viktforumen har rekommenderat detta. Ska tydligen vara bra för hår, hud & naglar. Mitt hår har verkligen minskat, jag tappar fortfarande massor... Och naglarna bryts lätt, skivar sig och nagellacket sitter kvar i ca 2 dagar. Så kan det bli bättre - ja tack!
2 Kommentarer
Malin Ekvall:

Hej

Har följt din viktresa några månader, utan att kommentera. det är kul att följa dig. Jag gjorde en gastric bypass den 12 augusti i norrtälje. Jag fick b-kombin utsrivet, folacin och en multivitamin, men inte kalktabletterna. Har du fått dem utskrivna av läkare eller köpt dem själv?



Tacksam för svar

MVH Malin Ekvall

2009-10-16 | 11:42:47
Lina:

Malin Ekvall: Hej!

Jag blev rekommenderad kalktabletter av min dietist och fick köpa dem själv på Apoteket.



/Lina

2009-10-16 | 17:45:31
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)