2009-09-23 | 23:15:55

på nedgång...

Vägde mig idag och hamnade på 80,3 vilket är en nedgång med 600 gram sedan förra veckan, då vägde jag 80,9 och en uppgång med 200 gram sen förrförraveckan. 1,3 kg upp sen inskrivningen på mvc och ändå blir jag bara tjockare och tjockare om magen. tycker att det är konstigt att jag har gått ner, jag kan intyga att jag äter som tio hungriga hästar, mina portioner skulle räcka till tre gruvarbetare. och just nu har jag semester så jag har inte min jobbförbränning heller. men det kan säkert variera lite, nästa vecka har jag säkert gått upp lite igen.
1 Kommentarer
Jenny:

Det är väl inget att vara ledsen över, att du faktiskt gått ner.

Sen tror jag att det där med graviditet och viktökning, verkligen är individuellt.

Jag gick upp det mesta i vikt under mina första 20 veckor. Min storasyster gick upp sin vikt efter vecka 20. Min lillasyster (är i v 31) har haft en jämn viktuppgång hela tiden.



Håll dig till din vanliga diet, och ät som "vanligt". Så drar du inte på dig en massa onödiga kilon i form av fett i alla fall.

Ganska enkelt.

Själv gick jag upp 10 kg under båda mina graviditeter, och gick ner jättefort igen.

Dock blev midjemåttet aldrig mer det samma igen... Hela kroppen fick en fluffigare konsistens. Så jag gick ju upp en klädstorlek, och det var då tankarna om att byta livsstil började!



Lycka till med magen!

2009-09-24 | 08:30:55
URL: http://www.krakelsprakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)