2009-09-11 | 08:52:58

Slut på sötebrödsdagarna?

Efter att ha fikat mig igenom sommaren  och mest jobbat och sovit, men inte tränat egentligen (fast jobbet är som ett 8-timmars träningspass ibland, och ofta har jag gått eller cyklat till och/eller från jobbet) så känner jag att det är dags att försöka hitta tillbaka till hälsomsamheten. Tappade lite mark när jag var tvungen att sluta på viktväktarna. Funderar på hur jag ska lägga upp någonting bara, ska ju inte gå ner i vikt och ska gå upp, men helst inte för mycket. Funderar på att räkna points, och då varje dag motsvarande pointsvärdet för att hålla vikten och utöver det lägga till något extra mellanmål eller ska jag strunta i pointsen och bara försöka tallriksmodella mig igenom alltihop och förlägga godisätning/fika till specialla tillfällen elelr lördagen?. När jag var på inskrivning på mvc pratade vi om min vikt på mitt initiativ och barnmorskan sa att jag var överviktig enligt BMI men tyckte inte att jag såg överviktig ut. jag berättade att jag gått ner i vikt, sen jag vägde som mest hade jag då gått ner runt 30 kg under flera års tid. Hon sa då att jag om jag ville kunde få bli vägd i samband med mvc-besöken för att hålla koll och det vill jag. mitt nästa besök ska vara runt v 25 tror jag. om jag äter bra och motionerar borde den vikt jag lägger på mig vara graviditetsvikt och inte ätitförmycket-vikt. Anledningen till att jag trots allt vill tänka på vikten är att jag har väldsamt lätt för att gå upp i vikt, under sommaren börjar jag mer och mer hrmfalla åt gamla före-vv-vanor och det känns så onödigt. och så vill jag äta nyttigt så att barnet får i sig det det som behövs.


någon som tycker något?
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)