2009-09-11 | 09:16:11

Viktökningstakt

jag väger idag den 11/9 2009 80,1 vilket är 1,1 kg mer än på inskrivningen hos mvc och jag tror att det är 0,9 kg mindre än när jag var hos viktväktarna senast. Det får bli viktutgångspunkt.

har googlat lite och på niomanader.se hittade jag en uträkningsgrej där man fyllde i vikt innan graviditet och längd och fick fram önskad viktökning månad för månad och enligt den rekommenderas jag att gå upp 12 kg och skulle då hamna på en slutvikt på 91 om jag utgår från min vikt vid inskrivning på mvc (vilket ju rent tekniskt innebär att jag redan var i 7-8 veckan då men i allafall).  jag har försökt lägga in bild på mitt diagram men lyckas inte, om ni vill se det så gå in på länken, fyll i 1.64 som längd och 79 som vikt. om jag fyller i 81 som före-vikt så hamnar jag likväl på 12 kilos uppgång, men 93 som slutvikt. så jag ska väl helt eneklet försöka att inte gå upp mer än att jag hamnar på 91-93 kg i mars då. Klarar jag det?

 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)