2010-09-06 | 11:31:57

härliga vardag

jag älskar vardag, det är i vardagen allt händer. Just nu ligger dottern och sover middag, jag har slängt på en tvättmaskin och håller på att koka morot till morotspuré. Hon ska få börja med smakisar av det idag och vi ska öven öka på hennes grötportinr from idag också, så då kanske jag kan börja på vv snart, för då kan ju maken mata henne om jag inte är hemma. I och med detta får jag väl också börja fundera ännu mer på vad jag äter, för förbränningen lär ju gå ner om jag ammar mindre. Min lilla snuttgurka har blivit så stor, hon väger 7200 gram och är 65 cm lång, när hon föddes vägde hon 3215 och var 48 cm lång, det hinner hända lite på 6 månader :D

jag har kommit igång bra med barnvagnspormenaderna igen, en dag förra veckan gick jag till makens jobb som är på andra sidan stan och mötte honom.

Går några rutter som jag gillar, men funderar på att byta ut en av dem tillfälligt pga att det verkar härja en våldtäktsman i det området just nu, en kvinna har blivit överfallen och flera har bliovit förföljda, kanske en av de två serievåldtäktsmän som begått våldtäkter och våldtäktsförsök här i stan sen nåt år(?) tillbaka. polisen jobbar för högtryck och har gjort över 400 dna-tester men inte fått fast i dem.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)