2011-03-09 | 16:19:25

Läkarbesök

Idag var det då dags för återbesök hos läkaren.
Beställde själv tiden eftersom jag inte mått prima den senaste tiden, enormt trött, brist på energi, blodtrycksfall & annat mindre upphetsande.

Järnbrist som jag haft tidigare hade jag inte, även om depåprovet var bra så kunde det vara bättre.
Däremot beror till största delen min trötthet på mitt låga blodtryck (har haft lågt blodtryck sen i höstas). Så nu har jag fått blodtryckshöjande medicin. Får hoppas att det ger effekt!

Annars så hade jag brist på zink, så nu ska jag dricka zink i brustablettsform. Det man köper på hälsokost var bara utfyllnad sa apotekstanten, bra att veta! ...jag köper å andra sidan extremt sällan den typen av produkter, men som sagt, bra att veta. Uppskattar ärlighet!
Och när jag läser om brist på zink så ser jag hur mycket det stämmer. Jag faller in under en del symtom, många tycker kanske att det är löjligt att ha vitamin- & mineralbrist, men symtomen i sig är fan inte så roliga. Det kanske förklarar varför min hy är som den är, jävla finnar & skit.

Och igår eftermiddag/kväll fick jag ett gallstensanfall...
Har haft några sådana efter operationen och dom är lika jävla otäcka och äckliga varje gång! Den där smärtan... kallsvettningarna... och diarrén.
Så jag har fått medicin mot det också + remiss för att göra ultraljud på galla, lever & bukspottkörteln.

Utöver det var det mesta fint!
Tycker det är så drygt med blodtrycket, vissa dagar märker jag ingenting och andra dagar är jag yr & snurrig lite hela tiden, får svimningskänslor, stickningar och blodtrycksfall för minsta lilla. Får hålla tummarna att medicinen ger effekt & tänka på att dricka mycket + motionera.

...och på tal om dricka så ska jag ta mig en drink: zinkdrink!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)