2011-05-18 | 19:22:54

Kurrande mage

Något jag har märkt av mer sen min gastric bypass är att magen kurrar (← Läs här om varför magen kurrar!) mer och högre. Det är sällan magen kurrar av hunger (det talar magen/kroppen om så väl för mig ändå) utan den kurrar för lite av varje. Vissa livsmedel gör att den kurrar, äter jag för fort är det likadant, dumpar jag så kurrar den, ibland kurrar den om jag rör mig eller dricker något. Galet!

Igår när jag satt i ett möte så var det ett tillfälle då vi alla skulle läsa lite papper och då blir det givetvis tyst i rummet vi sitter i, och vad gör min mage då? Jo, kurrar! HÖGT och LJUDLIGT. Jag kunde inte göra annat än skratta men det är faktiskt pinsamt samtidigt. Jag vill ju inte att någon ska tro att jag är i behov av en toalett eller något... Sen när vi alla började prata igen så är magen givetvis tyst.

Jag vet i alla fall att jag INTE är ensam om detta problem, det är många gastric bypass-opererade som har samma "problem". Ibland låter inte bara magen, den rör sig också. Tarmarna sparkar väl runt och har disco antar jag, undrar om det går att jämföra med sparkar från ett barn? Förmodligen inte, men ibland känns det som att jag har en alien inneboende...
3 Kommentarer
Heidi:

Det är likadant för mig men jag bryr mig inte så mycket. Det som jag tycker var värst dock ibörjan (som nu nästan gått över) var bubblandet i strupen. Lät som stängda rapar hela tiden. Jättejobbigt!

2011-06-14 | 14:45:57
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
M:

Jo, det GÅR att jämföra med bebissparkarna, jag blir riktigt nostalgisk när jag känner rumlandet ibland. haha



..och jag är också en av dem som fått en Väldigt ljudlig mage efter open. Helst vid de mest opassande tillfällen.



(Hittade hit idag av en slump och insåg nyss att det här var ett gammal inlägg, men som jag ändå ville svara på. :))

2011-08-03 | 09:11:10
URL: http://1och0.blogspot.com
sam:

faaaaaaaan min mage kurrar varje dag så jävla höggt i klassrummet o man hör det när vi läser o sånt så jälva pinsamt fffffffffffaaaan :((((((

2012-03-17 | 15:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)