2008-01-17 | 11:39:12

Resultat

Jävla glädjevåg!


Hmmm.
Är tillbaka från distriktssköterskan nu och vägningen.
Kan säga som så att min våg hemma är en så kallad "glädjevåg". D.v.s. en våg som inte visar rätt resultat. Den vågen har jag nu erbjudit min mamma att köpa för en hundring.
Nåväl. Ska väl inte vara den som drar ut på saker och ting.

Resultat: -0,05 kg.

Okej. Det är ett resultat som visar neråt.
Jag ska försöka låta bli att nedslås av det. Men jag ska erkänna att jag är lite besviken.
Men än en gång: jag har sjukt svårt att gå ner i vikt!

Nästa vägning är den 12:e februari. Sköterskan (som faktiskt var riktigt trevlig!) satte upp 1 hekto som mål.
Låter ju fint, och jag hoppas att jag lyckas. 1 hekto för mig är mycket. (Ja, det låter sjukt. Men då får det väl för fan vara sjukt då.)

En annan bra grej med idag är att jag fått mig en 30 minuters promenad.
I blåsigt regnväder. Hallelujah.

Nu: lunch.

5 Kommentarer
Anna:

Hej karolina! Det var tråkigt att vågen inte visade på det där halvkilot (är du säker på att det inte var sköterskans våg som är en survåg som visar för mycket?, det kan ju ha varit så också att du gått upp lite över jul och gått ner av det hitills och därför inte hunnit gå ner så mycket mer den här senaste tiden alternativt samlat på dig vatten osv), men den visade i allafall på minus! Det är ju positivt att du inte gått upp eller stått helt stilla. Och ett hekto tills nästa gång, det klarar du,om man bryter ner det blir det kanske lättare. Det blir ca 25 g per vecka. För att förbränna ett kilo fett krävs det ett underskott på 7000 kalorier. Detta ger att det för att förbränna 25 g krävs ett underskott på 175 kalorier i veckan, dvs du måste äta 175 kalorier mindre än du gör av med i veckan eller få ett underskott på 25 kalorier om dagen. jag tror inte att du behöver dra in på så mycket alls, du rör ju på dig och lagar bra mat och äter frukt till mellanmål. I 100 g mandrarin/clementin är det 42 kalorier, jag gick precis ut i köket och kontrollvägde en av mina och den vägde precis hundra gram, så en clementin/mandarin mindre än du brukar äta om dagen ger dig 25 kalorier mindre än ditt nuvarande intag och dessutom 17 kalorier mindre som bonus. Okej, jag vet att den här uträkningen säkerligen inte är den allra mest tillförlitliga, men det kansek känns lättare om man ser att det i allafall ska vara helt möjligt att göra något i teorin. KRAM

2008-01-17 | 12:13:23
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Karolina:

Anna: Hmm, möjligt att hon hade en survåg - eftersom att alla vågar är olika. Hade jag vägt mig hos någon annan hade jag kanske gått ner 2 kg, vad vet jag?
Men, vi får väl se till nästa gång... om vågen fortfarande surväger mig eller om det är min som glädjeväger mig.

175 kalorier mindre i veckan... det borde ju knappast vara svårt! :)
Tack för dina tips, ska ta till vara på dem! :)

2008-01-17 | 13:19:38
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Emma:

Äsch då typiskt! Men nästa gång blir det säkert det där hektot du satt upp som mål :) Är det visst mycket du måste gå ner för att göra op. eller är det bara att vågen har visat stadigt neråt?

2008-01-17 | 13:58:40
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Anna:

Föresten det där halvhektot du gått ner nu har du ju förmodligen gått ner sen den andra januari, vilket är ungefär 2 veckor, om du lyckats med det borde du ju lyckas med ett hekto på 4 veckor, det här är lugnt, Karolina, det fixar ju du!

2008-01-17 | 17:21:47
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
ela83a:

Jag håller tummarna för dig!

2008-01-18 | 23:56:31
URL: http://www.ela83a.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)