2008-01-18 | 22:40:07

Städträning

När jag kom hem idag var jag totalt slut och hade ont i kroppen. Det märks att jag inte jobbat på länge. men jag och världens bästa B hade ett trevligt arbetspass, det är alltid kul att få gå två när man städa och på det viset ha lite sällskap av varandra. Jag har jobbat där några år nu på våren och  sommarenoch så nu extra höst och vinter och jag kan lova att städning är som att köra ett sammanlaggt 8 timmars träningspass. Hur intensivt passet blir beror på hur bråttom man har och hur mycket det är. På sommaren brukar jag vara totalt genomsvettig. Till frukost imorse åt jag en smoothie och tvingade i mig en grovmacka med tomat på, mellanmål på första rasten belv en banan, det var lite roligt för alla hade med sig banan idag, till lunch blev det en låda med fullkornsris, tonfisk i currysås och råkostsallad, efter jobbet medan jag väntade på maken klämde jag i mig en clementin och drack lite kaffe (utan mjölk, äckligt men jag behövdes piggas upp). När vi kom hem började jag frysa och tog en powernap medan maken ficade middag , sparrisoppa (färdig) med råkost i och grovsmörgås med tomat på. och sen blev det kaffe (med massor av mjölk) och en morot.

Som ni kan se i mitt förra inlägg fick jag ju pröva crosstrainern idag för första gången och har hittat min nya drog :D

Jag trodde aldrig att jag skulle orka eftersom att jag var så trött i kroppen efter jobbet, men när jag väl testade så gick det riktigt fint. Imorgon blir det födelsedagsshopping till min svåger som fyllt år och förhoppningsvis en crosstrainervända och kanske lite städning här hemma också. på söndag blir det kalas, så jag måste lägga upp en plan för dagen, övrig mat och hur jag kan ficka och så.

En rolig grej är att efter ett par turer på crosstrainern kändes en morot tillräckligt fredagsfestligt, crosstrainerkicken slog ut sötsuget.
3 Kommentarer
Karolina:

Fan alltså, jag MÅSTE få mina föräldrar att betala (helt- eller delvis) en crosstrainer åt mig! Gaaaah. JAG SKA HA EN! Damn it. :)

2008-01-18 | 22:49:34
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Anna:

ja det ska du!!!!

2008-01-18 | 23:09:53
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emma:

Ja det är så grymt att stå hemma och crossa (vad ska man kalla det?) framför tvn :D Ska nog köra en sväng idag om jag hinner :)

2008-01-19 | 11:04:36
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)