2008-06-24 | 16:04:26

Annas mål

Efter att länge och väl tänkt över och helt i det privata skrivit ner precis hur jag upplever att min situation ser ut idag och hur jag önskar att den skulle vara så har jag formulerat ett mål när det gäller mitt liv och ungefär hela min situation (varför är det så svårt att begränsa sig?) och kämpar just nu för att smalna av det målet till det som Törnblom kallar ett SMART-mål: Specifikt, Mätbart, Angeläget, Realistiskt och Tidsbestämt. tidsbestämmelsen är bland det svåraste, hur muycket tid ska man ge sig själv? jag vill ju inte stressa, men samtidigt vill jag ha det gjort, det måste vara tillräckligt med tid för att hinna ifatt när man snubblat och blivit liggande en liten stund, men ändå för lite tid för att bli lat och känna att "jag har ju så lång tid på mig, en kaka idag gör inget".


...... en bra stund senare:

Annas SMARTA mål
Den på midsommarafton 2009 har jag på mig en klänning i storlek 40/42. Jag befinner mig på en rolig fest, men vet också att hemma har jag en välfylld garderob och jag har gjort mig av med alla förstora kläder för jag behöver dem inte längre. Jag tränar minst 3 gånger i veckan och äter till vardags bra och nyttig mat och så något extra gott någon dag i veckan. jag trivs med livet och framförallt med mig själv, känner mig trygg och glad och självsäker. jag ska stå där med en blomsterkrans kring skallen och tänka tillbaka på just det här ögonblicket vid datorn och leende tänka att "jag gjorde det"! Sen ska jag vända mig till Karolina och så ska vi skåla över våra prestationer och över hur toppen resten av livet ska bli. och så ska jag ge min man en fin present för alla dagar han fått ställa upp på promenader, nyttig matlagning och gnäll från en sockerabstinent Anna. Sen blir det jordgubbar till alla!!!!
3 Kommentarer
Emma:

Låter som ett grymt mål! :D Och fullt genomförbart! :) Själv funderar jag på att sätta upp lite nya mål till jul. Lite liknande dina med att komma i en storlek 38/40 och ha gjort mig av med ännu mer kläder som inte passar längre!

2008-06-24 | 16:21:03
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Karolina:

Jättebra mål! :) Håller med Emma - det låter fullt genomförbart!

Smart att använda boken, och just SMART-målet! :D

2008-06-24 | 16:32:14
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Anna:

Tack Emma och Karro!



Karolina: Nu måste ju du vara med på midsommarafton annars blir det knas med målet :D :D :D

2008-06-25 | 21:59:22
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)