2008-06-09 | 17:31:01

Dag 1 - Nå, hur går det?

Dag 1 på inget mera socker-prövningen har gått förvånansvärt bra.
Har inte haft några direkta "sug" efter socker men blev bjuden på fika av mamma & pappa; jordgubbar & grädde. Och grädde är det väl inget fel på direkt, men jag tog minsann mjölk istället. Jag är å andra sidan inget större fan av grädde ändå, men i alla fall. Huvudsaken är att det känns bra för MIG i slutändan.

Det kommer nog att bli värre framåt helgen - då vill jag alltid ha något sött, eller ja, choklad. Men fasiken, en vecka utan borde jag väl klara...? Jag menar, hur svårt kan det vara? Kan man vara utan internet en vecka så borde man väl klara det här en vecka?
3 Kommentarer
Emma:

Jaa vi får peppa varann inför helgen. Kom igen, inte en godis eller kakbit ska nå våra läppar :)

2008-06-09 | 20:26:52
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Emma:

Idag känns det jobbigt! :S Beror mest på att Jens slutat snusa och tjatar om godis redan. suck. Måste klara... måste

2008-06-10 | 19:16:26
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Karolina:

Emma: Jobbigt här med, jag sitter & surfar på muffinssidor, cupcakesrecept & bilder... :( Men banne mig, jag SKA klara detta!!! VI ska!!!

2008-06-11 | 18:27:27
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)