2008-11-18 | 00:00:23

middags-bikt

Nyss hemkommen från en underbar stekmiddag hos makens farmor. Blev efterätt också, kladdkaka med grädde, och sen lite potatisskruvar och några chokladpraliner. jag har gnetat och sparat points här sen i Torsdags för att "ha råd" och jag tror att jag klarade mig. Hoppas det i allafall. När det gäller stek, potatis och grönsaker är det ju lätt att räkna ut. Såsen vet jag inte, men jag tog inte så mycket, steken hade värmts upp i den så den gick inte helt att skippa. kladdkaka hittade jag ingen pointsmängd för, så jag tog för chokladtårta i stället  11,5 points. och så gick det bra att räkna ut för resten, och då ska jag enligt mina beräkningar hamnat inom mitt tillåtna pointsantal. har dessutom varit hundvakt idag, 5-6 hundpromenader mer än ,min vanliga ickeexisterande vardfagsmotion borde väl ge något?  hursomhelöst så njöt jag av middag och efterätt och sällskap i fulla drag och tycker att jag behärskade det här med måtta väldigt bra! Det som oroar mig är att det blir en stekmiddag till på söndag hos min mor+ fest på lördag och hotellfrukost på söndag. ny viktväktar-vecka startar på Torsdag, så jag hinner inte spara så mycket heller. men jag får göra mitt bästa. jag gör ju det här för livet och inte för stunden och då måste man ju kunna leva normalt.

Bjuder även på en låt från den skiva vi njöt av på till kvällsfikat:
3 Kommentarer
Lina:

Jag tycker du ska tillåta dig en pointsfri dag - för det är ju inte hela världen. Det är bara att återgå till räknandet dagen efter och fortsätta som vanligt. Men det är ju min åsikt... :P



Annars äter du viktväktarsoppan (den där med massor av grönsaker i), den som inte ger några points - då kan du spara massor av points! :D

2008-11-18 | 07:23:06
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Ja jag tänker också så, att man får fortsätta nästa dag (utan att för den sakens skull tappa kontrollen med flit under den dagen då det är extragötte på gång). Hihi, ja det kanske blir några nollpoängsoppor torsdag-fredag...fast man får bara spara 4 points per dag så...men 8 points är inte helt fel ändå att ha till hands. Kan ju försöka träna lite också de dagarna så att jag har lite mer att röra mig med i helgen.

2008-11-18 | 11:35:18
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Ahaa... är det så, 4 poäng... har glömt så mycket sen sist jag räknade. :/

Men 8 poäng är ändå bra! :)

2008-11-18 | 17:26:20
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)