2009-04-04 | 17:58:06

Glass i stora lass

Jag erkänner att jag är en glassälskare utan dess like. men jag håller emot och jag håller igen- för det mesta när det gäller denna last. För att älska glass så mycket som jag egentligen gör så äter jag det extremt sällan. Men jag älskar verkligen glass, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Som en service till mig själv har jag suttit och räknat ut pointsen på  årets glassnyheter hos GB och tänkte att det kanske är flera som är intresserade nu när solen börjar titta fram lite då och då så jag är snäll och delar med mig ; )

Alla bilder hämtade från http://www.gb.se/pressrum_glassnyheter.asp


Ben & Jerry's Wich

Ben & Jerry chip
7,5 p


Nogger Mint


Nogger Mint
 7 p


Solero Berry Berry


Solero Berry Berry
 2 p

LemonAge

Lemon Age 1 p

Ice Age
Ice age
3 2 p

Sandwich Stracciatella
Sandwich Stracciatella 4p



Magnum Temptation ChocolateMagnum Temptation Caramel & Almonds
Magnum Temptation Chocolate
5,5p
Magnum temptation Caramel 6,5p

och som en bonus mina vanliga favoriter:

88.an 4,5 p
Nogger 5p
Piggelin 1 p

Så nu är det bara att börja försöka få in dem i min pointsbudget och börja testa de nya glassarna , fast jag hoppar nog över vissa B& J glassen...undrar om den är värd7,5 points (en hel middag )


jag såg att jag gjort ett fel när jag räknade ut pointsen tidigare idag, men nu ska det vara rätt i allafall!!!!!
2 Kommentarer
Lina:

Men shit, det var många points i en hel del glassar... Tur att Piggelin inte innehåller så många! :D

2009-04-04 | 22:04:24
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

ja Piggelin är ju sommarglassen nr 1 i allafall så :D

2009-04-05 | 18:16:08
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)