2009-02-28 | 20:54:21

Frossarhelg

vi har haft en riktig frossarhelg hitills. igår var det godis och chips när vi var barnvakter och idag har det varit gäster här och vi åt först bröd, ost och kex + två nyttiga viktväktarvänliga röror jag gjort (gästerna visste dock inte om viktväktarvänligheten). Efteråt blev det fika med vetelängd och Tiramisu, grädde i kaffet och mörka chokladpraliner i en ask från Lindt som råkade ligga strategiskt vid kassorna på ICA. Så om jag har gått upp till nästa vägning så är det tyvär inte bara vatten utan renr fross som är i kroppen : ( men så blir det ibland. Nya tag nu (igen).Nu sitter jag och grejjar med upsatsen  medan min man och svåger sitter och gottar sig på makens jobbs relaxavdelning (men jag var där i söndags så jag ska väl inte tycka alltför synd om mig själv:D ).
2 Kommentarer
Jenny:

Lite inslag av synd får man väl ha ibland. Det kommer nya dagar varje dag, och nya minuter med... om man inte pallar vänta.

Det blir nog bra ska du se.

Jag har själv haft PMS-vecka, och peppar peppar hade jag inte gått upp när jag vägde mig ifredags. Detta firade jag med... godis och rödvin, med tillhörande bakis/latis/kränga dag.

Sunt.

2009-03-01 | 22:03:53
URL: http://www.krakelsprakel.blogspot.com
Anna:

tack, det är sant, man behöver lite syndiga inslag i livet : )

2009-03-03 | 09:31:05
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)