2009-01-08 | 13:45:16

Viktväktarvägning 7 8/1 2009

Viktväktarna:
start: 29/10 2008
Vägning nummer (from veckan efter start): 7
Viktminskning denna vecka (sen förra vägningen den 18/12): -1 kg!!!!
Viktminskning totalt sen viktväktarstart: 5,9 kg.
Viktminskning totalt sen bloggstart 1/1 2008: 9,9 kg.
Snitt sen viktväktarstart: -ca 0,5kg/vecka
Nästa vägning: Nästa Torsdag, den 15:e

Kommentar: Vistt, 1 kg på tre veckor (?) kanske inte är så mycket, men lägger man till att det varit jul, nyår och allmän misskötsamhet under dessa veckor så är det verkligen att jubla för!!!! Det jag tor att jag gjort rätt är att jag visserligen släppt efter en del, men inte för mycket, jag har kanske inte räknat points varje dag, men ändå skrivit upp vad jag ätit och jag har MOTIONERAT i stort sett varje dag, vilket nog gör sitt till. Räckte inte hela vägen till stjärna, men nästan, så nästa gång är målet att få en fin guldklisterstjärna!

jag har ångrat mig föresten, skrev vid förra vägningen att det skulle räknas som bokslut för året det som visade den här vägningen, men jag tror att jag gör så att jag nöjer mig med att jag gick ner 8,9 kg förra året (som jag inte gick upp igen), och så får jag glädja mig åt ett kilo i år istället.

Föresten är det bara 1,1 kg kvar tills jag gått ner 20 kg från när jag var som allra tyngst. När jag når dit ska jag tamejtusan köpa mig en fin present!
5 Kommentarer
Emma:

GRYMT! :) Du är helt klart värd en present :)

2009-01-08 | 14:40:30
URL: http://emmasform.blogg.se/
Lina:

GRATTIS!

Jag håller med Emma, du är värd en riktigt fin present! :)

2009-01-08 | 14:47:48
URL: http://linasliv.blogg.se/
mona:

Jodå, jag tycker det är mycket, eller lagom mycket! Och som sagt, det har ju varit jul, då brukar nästan alla gå upp.. jag också, hehe..hrm. Så well done tycker jag!

2009-01-09 | 00:04:25
Kristina:

Jag kan bara säga Grattis till din viktminskning. Det är bättre att det går sakta och att man låter kroppen hänga med! :-) Belöna dig själv...med något, men inte med mat eller godis.

Själv kämpar jag med att komma under 90 strecket nu, har 7 hg kvar. Gjorde min GBP i okt. 2007.

Kram och God fortsättning på 2009.

2009-01-09 | 04:26:07
URL: http://tinnie.blogg.se/
Anna:

Tack Alla! (det är ju tur att jag är så snabb på att se kommentarer) :D

2009-01-14 | 07:34:35
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)