2009-06-04 | 22:40:35

Gravidmage

jävla mage! Min mage har betett sig jäkligt en period nu, sväller upp så jag nästan ser gravid ut, stod bakom en gravid (eller hade hon också magproblem?) tjej i kassakön i affären igår och jag svär att vi hade lika stora magar... Spelar ingen roll vad jag äter heller, bara att jag äter retar upp magen så att den sväller upp.

Funderar på att experimentera lite med att äta mindre portioner åt gånge och se om det blir bättre. tyvärr funkar det inte att äta "lite och ofta" när jag jobbar, men jag får väl göra mitt bästa. har funderingar på att göra så som jag gjorde för några år sedan och som förespråkas i "du är vad du äter"-boken, att äta protein och kolhyderater för sig, gjorde det ett tag för några år sedan och det hjälpte faktiskt mot magen, men det känndes lite krångligt ibland, svårt att få ihop hela måltider när måltiden bara ska bestå av kolhyderater eller protein och krånglg när det ska gå en viss tide emellan när man får äta vissa saker. tål att tänkas på i allafall. nu ska jag duscha, sen blir det sängen, börjar jobba vid 6 imorgon. Gick inte till vv idag, känenr mig så uppsvälld att det inte är bra för självkänslan att väga sig inför någon annan! imorgon ska jag till gymmet med T i allafall! Ser fram emot!!!!
---------------------------------
har köpt hem nån tablett med massor av nyttiga bakterier i, de ska få bo i min mage och jag ska mata dem med vatten och fibrer och vad de nu kan tycka är gott, min mage ska bli ett bakteriesamhälle att räkna med!
-------------------------------
2 Kommentarer
jenny:

Vi blir vad vi äter, heter teveprogrammet. Men jag tror ännu mer på att "vi blir vad vi lever".

Stress? Depp?

Det verkar som om du har en mage som försöker berätta något för dig. Kanske inte bara kosten som kan få den att lugna sig. Kanske hela du behöver varva ner lite? Du verkar har en grubblig själ. Det kan ge en bubblig mage nämligen.

Vet du vad IBS är? Det har jag, och vad jag har lärt mig är att oavsett hur nyttigt jag än äter så är det hur jag vårdar min själ, som är avgörande för hur min mage ska må. Du verkar vara lite av det hållet. I alla fall av det man kan utläsa av bloggen här!

Kram på dig!

2009-06-05 | 09:57:27
URL: http://krakelsprakel.blogspot.com
Anna:

Dina observationer av mig som grubblare stämmer, Jenny :D jag ska nog försöka se magen mer ur ett holistiskt perspektiv och stressa ner samtidigt som jag försöker ge den bra bakterier och bra mat, jag är mästare på att leva stressigt, så där har vi kanske en stor bov. IBS har jag hört talas om, men inte direkt kollat in, kanske något att kolla upp, tack för tipset!

2009-06-06 | 13:52:14
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)