2009-03-03 | 17:57:52

Frågestund!

Anna och jag tänkte ha en frågestund var för sig, och jag är först ut!
Så, sitter någon inne med frågor till mig - om operationen eller vad som helst (nåja, nästan) - så fråga på!
Det vore kul att se om ni läsare har några funderingar eller frågor och har ni det så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem.

Anna har redan gett mig lite frågor/tips på vad jag kan blogga om - men jag tar gärna emot fler frågor!

...och det vore ju pinsamt om ingen av våra läsare hade frågor, så jag hoppas det ramlar in lite nu!
10 Kommentarer
Malin:

Jag är väl först ut då! Jag undrar hur länge man är sjukskriven efter operationen. Nu vet jag att du inte jobbar men du är väl ändå sjukskriven och får sån ersättning i stället?

2009-03-03 | 19:08:45
elina:

du kanske har skrivit det här tidigare men jag har missat det. Undrar i alla fall hur mycket du vill gå ner? och kommer du någonsin att kunna äta "normalt" igen, dvs en normalstor portion? hur känner du kring det (oavsett om svaret är ja eller nej).

2009-03-03 | 19:26:44
URL: http://www.tungviktaren.blogspot.com
Kim:

Hej. Jag har följt eran blogg ett tag nu eftersom jag också vill göra en operation. Hur går man till väga...Ska man bara ringa till läkaren å säga att "jag skulle vilja beställa möte för samtal om operation"? Var det väldigt lång väntetid för dig? Va det självklart att du skulle få den betald av landstinget? Och till sist...så här långt, ångrar du dig eller har det varit värt det?

Många frågor. Tack för en bra och innehållsrik blogg

2009-03-03 | 20:34:14
Anonym:

hej jag undrar hur man får remiss till en by pass

2009-03-03 | 21:55:52
Tezz:

Hejsan!

Jag lade till er på min blogg och jag hoppas att detta är ok...

Kommer följa eran blogg.

Kram

2009-03-04 | 09:22:45
URL: http://tezzviktresa.blogspot.com/
Ellinor:

Hej!

Hur kommer det sig att du tog beslutet att operera dig?

Vad var det som fick se det som enda utvägen?

/Ellinor

Anna:

Kom på en till fråga: hur gjorde du för att sätta dig in i ämnet operation innan du genomgick den? jag har för mig att du läste någon bok...

2009-03-04 | 15:55:15
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Anna:

Förutom i operationsärr och sånt, har du fått ont efter operationen, tänker lite på den del av magen som "stängts av" och så, om man kan få ont i den för att den inte får någon mat eller om den bara är där utan att märkas (för visst ha r de stängt av en del, inte tagit bort den helt?)

2009-03-04 | 21:45:04
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Cecilia:

Oj, känns ju som om man har flera stycken, men jag kan inte komma på nån specifik. Är nyfiken på din vikthistoria, hur det sett ut tidigare i livet, men jag har för mig att det lagts ut en sådan redan?

2009-03-05 | 00:39:03
URL: http://heartsick.blogg.se/
Emma:

Hmm hur känner du inför det här med lös hud? Är du rädd för det?

2009-03-06 | 15:57:44
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)