2009-03-30 | 12:44:17

Meningslösa måndag



vaknade av en mardröm vid 5-halv 6- tiden imorse och kunde inte somna om utan låg beredd på att en galning skulle ta sig in i sovrummet och mörda oss. Sen gick jag upp och dagen har inte blivit bättre, uppsatsen kom tillbaka kommenterad  från handledaren med posten och jag har en del att jobba med vilket framkallar ångest, jag har ont i ryggen, mina fåglar har fått fnatt i buren och bara bråkar med varandra och skriker, jag måste lämna tillbaka ett par böcker till bibblan idag som jag egentligen behöver ha ett tag till och inte har råd att köpa (1000 spänn för en bok, är det verkligen skäligt egentligen?). jag känner mig megastressad och jättetrött och måste ta tag i det här med en gång så att allt iinte bara hopar sig, börjar ju jobba på onsdag också, så jag har inte mycket tid över den här månaden heler till att hålla på med uppsatsen, så det är planering och effektivitet som gäller!

NU tänker jag vända den här dagen till att vara så positiv som det går, från och med nu är allt som händer meningsfullt och bra. jag ska ta en promenad för att skaka av mig irritation, ta turen förbi affären och köpa ägg till de våfflor jag ikväll tänker äta tillsammans med min man. När jag kommer hem ska jag äta någon form av lunch och sen ska jag läsa igenom handledarens kommentaren en gång till och sätta igång och jobba med det som behöver göras, har redan letat reda på lite litteratur att läsa. Nu börjar en meningsfull måndag som hade lite otur i starten!
3 Kommentarer
Jenny:

Jäklar anamma med vilja du har! Eller har du gått i KBT?

2009-03-30 | 15:25:30
URL: http://www.krakelsprakel.blogspot.se
Anna:

Jenny: nej det är vanlig envishet och så är det roligare när det går bra, jag tröttnade på den trista måndagen bara : D

2009-03-30 | 15:52:23
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Hanna:

Själv har jag köpt en idiotsäker, där man måste hålla in två knappar samtidigt ;) Programmet kommer sändas den 21 april, det kan du hälsa Lina också! Det blev ändrat datum idag nämligen. .

2009-03-30 | 18:04:34
URL: http://raventear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)