2009-03-09 | 13:52:06

Nya smaklökar

Sen operationen har mina smaklökar ändrats en aning kan jag berätta.
Det här är tydligen väldigt vanligt och enligt en del vetgiriga så ska de "gamla" smaklökarna komma tillbaka, efter en viss tid (månader?).

Jag som tidigare älskat kaffe, framförallt latte - tycker att kaffe är fruktansvärt äckligt och smakar mest bränt och surt. Andra saker jag gillat tidigare som inte är särskilt gott längre är:

- smörgåskorv
- potatisbullar (det går att äta, men smakar inget)
- vatten (det är inte lika gott som tidigare)
- pro-viva mango (surt)
- ananas (surt)
- mjukt bröd (degigt + att jag tokdumpar på bröd)
- makaroner (degigt och smakar mjöl, men visst, det går väl ner)

Inte så mycket än, men listan förlängs nog allt eftersom...
Det mesta som är surt eller syrligt från början blir ännu surare och syrligare.
Vatten är ju den bästa drycken men allra godast att dricka är juice (onödigt socker, jag vet) eller färskpressade apelsiner. Vatten är okej om det är iskallt plus att jag får isbitar i. Annars smakar det konstigt.

Jävligt märkligt det här. Jag har ju inte blivit opererad i munnen tycker man.
Förhoppningsvis är det en övergående fas, för jag saknar verkligen kaffe!

...på tal om drycker så blev jag törstig, så nu ska jag göra isvatten!

6 Kommentarer
Anna:

haha vad vet du om att du inte blivit opererad i munnen, du var ju sövd, de kanske gjorde en tungtransplantation utan att berätta det för dig :D

2009-03-09 | 13:54:55
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna: Hahaha, nej men fy! Då ska jag stämma dem! :D

2009-03-09 | 14:14:22
URL: http://linasliv.blogg.se/
Karin:

Tack, vad roligt att höra :) Tycker om den jag med.

2009-03-09 | 15:13:23
URL: http://engender.blogg.se/
Ellinor:

Hej!

Eeh jag har något som kanske inte är så positivt att berätta angående smaklökar.

Min svärmor gjorde en gastric banding för 10 år sedan och hon säger att allt är surt hela tiden.

OCh att det vart efter operationen.

Så det kan hålla i sig fast det är ju inte samma som din operation.

Men endå jag tycker att du borde veta det.

Sen har hon blivit känslig för syrliga grejor som äpplen, och rökta saker som bacon och kassler.

Och kryddor i allmänhet.

Aja jag tänkte att du borde veta

Lina:

Ellinor: Nej, det är ju inte samma operation och det är riktigt tråkigt att det är så för din svärmor, liksom för mig.

Men tydligen ska det vara en övergående fas och det hoppas jag på! Jag är inte ensam om detta utan i början blir det ofta så här har jag fått veta.

Så jag hoppas att jag får lite nya smaklökar allt eftersom, haha! :)

2009-03-10 | 07:54:54
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

jag tror fortfarande på tungtransplantation : D

2009-03-10 | 08:32:58
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)