2009-05-05 | 14:11:13

Svacka

jag måste erkänna att jag fortfarande inte tagit mig ur min matsvacka, tvärtom har jag grävit mig längre ner i svackan genom att inte promenera på flera dagar, har knappt varit ute. Till viss del får jag väl beskylla uppsatsen och till viss del en jävla irriterande mensvärk, men den största skulden har ändå jag själv som inte skriver ner vad jag äter, räknar mina points, äter riktig mat (yoghurt räknas väl inte dit?) igår åt jag bara yoghurt under dagen och åt först på kvällen annan mat, då blev det smörgås (!) och senare var jag så depserat sötsugen att det begäret överskuggade allt så då bakade vi oss varsin muffins, efter det att jag hittat (och ätit) en massa bortglömt strössel i ett köksskåp och ett antal smörgåsar till. jag VILL INTE gå upp det jag lyckats gå ner och JAG VILL fortsätta att gå ner i vikt så jag måste hitta ork och motivation och lite jävlar anamma och diciplin i mig själv för att kunna återuppta och fortsätta det viktprojekt jag påbörjat. idag ska jag gå ut och gå med maken när han kommer hem bestämmer jag nu, trots mensvärken, faktiskt! och imorgon jobbar jag ju som vanligt igen, då får jag motion och regelbundna måltider på köpet.

Någon som har några tips och råd till mig hur jag ska ta mig upp och ta mig samman och ta mig vidare?

7 Kommentarer
Anneli:

Det kunde lika väl varit jag som skrivit det. Det enklaste är ju att få med någon annan på att man ska göra olika saker (ut och gå, laga "riktig" mat). Då har man någon mer än sig själv att bry sig om också.



Dessutom har jag hört att om man äter bra och rör på sig så blir mensvärken lindrigare ;D

2009-05-05 | 16:44:22
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Pulver:

Just do it :)

2009-05-05 | 18:53:33
URL: http://viktminskning.blogsome.com
elina:

åh vad jobbigt det är när det blir sådär!

Men det känns som att det är lätt hänt. man släpper på tyglarna litegrann och helt plöstligt har man släppt på ALLT.

Men en promenad med din man är nog ett bra steg i rätt riktning! har du mensvärk är ju dessutom träning ett utmärkt sätt att lindra värken! Sen jag började träna (och knapra ipren..hehe) när jag har mens har min värk lindrats avsevärt! Men kanske kan du försöka tänka att du imorgon ska börja igen, äta bra, skriva upp det du äter. En nystart liksom. Skit i att det har gått lite tokigt de senaste dagarna och att du har ätit fel. ha inte ångest över det, det var då och nu är nu. Gör om- gör bättre :D Och blicka framåt. du KOMMER gå ner i vikt! Du SKA komma under hundra kilo! NYA TAG! jag hejar på dig!

2009-05-05 | 19:25:02
URL: http://www.tungviktaren.blogspot.com
Emmas Form - vägen mot en mer vältränad kropp:

Känner igen mig... suck alltså. Men fan anna, vi måste ta oss ur det här nu!

2009-05-05 | 19:53:20
URL: http://emmasform.blogg.se/
Studentskan:

Hej! Hittade er blogg idag och från vad jag hunnit se hittills verkar den mycket lovande :) När man hör hur andras byxor som knappt gick över låren plötsligt passar, ja då blir man ju så klart motiverad själv!

Jag har rätt nyligen börjat med mina försök till viktnedgång och jag behöver inspirationskällor. Är det ok om jag länkar till er?

Peppkramar /Studentskan

2009-05-06 | 18:30:44
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/
Studentskan:

PS. Jag gillar er layout!

2009-05-06 | 18:35:09
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/
Anna:

Anneli, Pulver och Elina: tack alla kloka för era uppmuntrande ord, och ni har rätt, det är till att ta sig i kragen och göra! glömma dåligt och göra nytt bra!



Emma. ja nu gör vi det, nu tar vi oss vidare, Emma!



Studentskan: vad roligt att höra! Du får gärna länka, ska kika in på din blogg också!

2009-05-06 | 21:13:48
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)