2009-11-26 | 10:31:50

Bra värden, normal viktuppgång

Har precis varit på besök hos min underbara barnmorska och jag verkar vara riktigt bra på det här med att vara gravid, alla värden såg bra ut, både järn och blodsocker och blodtryck och allt var helt normalt, behöve rinte äta jätrntabletter, emn ska tä'nka på att äta järn i kosten. Hon mätte magen och jag låg precis på nån kurva exakt där det skulle ligga. och så tog jag upp det här med vikten, och hon sa att jag har en normal viktuppgång och att jag inte ska väga mig något mer förräns innan jag ska till henne nästa gång, samtidigt som jag ska fortsätta att tänka på kosten och promenera. Ska kontakta sjukgymnast angående min rygg, fick ett telefonnummer. så idag känns allt bra.


och dagens bästa: fick lyssna på bebisens hjärtljud, jättemysigt!
4 Kommentarer
Lina:

Vad skönt att allt ser bra ut och är bra! :)

Och skönt att slippa järntabletter, dom är inte snälla mot magen... :(

2009-11-26 | 11:04:54
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Lina. nej jag var lite rädd för att ha dåligt järnvärde, min mage är krånglig nog ändå, så att slippa järntabletter var en lättnad. Järnvärdet hade sjunkit sen förra gången, men inte så mycket och var tydligen helt normalt, så jag får väl hålla tummarna för att det inte sjunketr ännu mer till nästa gång.

2009-11-26 | 11:15:42
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Anna, har du någon hotmail eller så? Vet inte om du har samma som du hade förut för X antal år sedan...? Är så nyfiken på hur du tänker inför förlossningen, nyfiken på ditt sf-mått osv.. ;)



Fast du kanske inte vill tala om det, och det gör inget isåfall - såklart! :)

2009-11-26 | 14:47:50
Bantarbritta:

Åh vad skönt att allt ser bra ut! :-)

Jorå, drömmer gör jag för fullt, det stör nog nattsömnen en del det också, för precis som du säger så är det stressiga drömmar. Mycket mardrömmar och väldigt MÄRKLIGA drömmar...

Inatt har jag sovit ok, men är väldigt rastlös när jag lägger mig. Sen brukar jag bli jättekissnödig så fort jag lagt mig i sängen även om jag kissat precis innan. ;)

2009-11-27 | 12:18:06
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)