2010-03-09 | 11:32:43

Smittad


Piggar upp mig med en bild av världen som finns gömd under snötäcket och
 önskar att den snart syns igen
!

Makens förkylning från helgen verkar ha hunnit ifatt mig nu, vaknade tidigt imorse/inatt med halsont och allt har bara blivit värre under dagen, envis som jag är har jag försökt att städa och fixa ändå, vilket slutade i tårar då jag blev helt slut och insåg att jag aldrig skulle orka bära ut våra sorterade sopor till återvinningsstationen eller totka golvet eller ens lägga in den vikta tvätten i skåpet, känner mig helt utmattad. Skulle ha fikat med en jobbarkompis idag, men har fått ställa in det, känns jättetråkigt för jag såg verkligen fram emot att träffa henne, men det får bli en annan gång. Nu är det bara att hålla tummarna för att bebisen bestämmer sig för att inte födas förräns jag har blivit frisk, har inga krafter till det just nu känns det som. Nu ska jag vilaen stund och samla kraft till att orka hänga den tvätt som just nu centrifugeras i badrummet, sen ska jag hänga tvätten och sen ska jag gå och lägga mig igen. illamåendet från igår hänger kvar idag.

5 Kommentarer
Lina:

Fy vad tråkigt! :(

Min förkylning som jag fick med mig från Värmland sitter fortfarande kvar, så jag hoppas du slipper den. Vila mycket, drick massor och be Jonas köpa hem Zyx från Apoteket till halsen - dom är kanonbra!



Hoppas att du känner dig piggare snart!

Stor kram!

2010-03-09 | 12:34:08
URL: http://linasliv.blogg.se/
Sandra:

Krya på dig vännen. Kramizar

2010-03-09 | 12:55:05
Anna:

Lina: man får inte ta zyx när man är gravid, gissa om jag tittar snett på zyxpaketet i medicinskåpet..., det blir vila och dricka som gäller här.



Sandra: tack

2010-03-09 | 16:46:46
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Oj då, det var dumt :(

Strepsils då? Dom funkar lite bättre än Vicks och såna iaf. Hur som helst så hoppas jag att du snart mår bättre! :)

2010-03-10 | 06:41:21
URL: http://linasliv.blogg.se/
Ingela:

Usch! Va jobbigt!! Jag ska hålla tummarna för att du kryar på dig snabbt och för att bebisen väntar tills du mår bättre.

2010-03-10 | 07:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)