2008-10-28 | 09:15:49

Echinagard och kickoff

Testar echinagard nu istället för min vanliga kanjang och hoppas att det hjälper för jag vill verkligen kunna träna igen så snart som möjligt. gick en promenad igår i allafall. Hade en ensamkickoff här för att göra mitt uppsatsarbete lite roligare. kom hem från stan med ny pärm, nya anteckningsblock, färgpennor och en jättesnygg mapp (brukligt att man får penna och block på kickoffer eller konferenser, det har jag sett att mina arbetande släktingar och kamrater har fått). och under promenaden tänkte jag ut ett nytt upplägg för mitt arbete med uppsatsen, så nu känns det lite fräscht igen. jag behöver lite nystarter emellanåt för att tycka saker är riktigt roliga. Hade tänkt at kickoffika och göra något annat kul (det gör man ju på kickoffer) men halva dan igår gick åt att vila, för under förmiddagen mådde jag verkligen inte bra alls, halsen kändes som sju svåra år, men sen blev det lite bättre ändå. Så kickoffen fortsätter lite idag kan man säga, det blir relaxenkväll med maken i kväll (att bada bubbelpool och basta är väl en bra kickoff-aktivitet?) och jag funderar på att ta med mig ett av mina nya block och lite uppsatsmaterial och gå ner på ett fik som ligger här i närheten lite senare idag, ta en kaffe (att dricka kaffe man inte gjort själv på ett annat ställe är väl också en bra kickoff-aktivitet) och plugga lite. men det är ju höstlov så man vet inte om alla fik etc är fulla med lediga människor, så vi får väl se.


jag undrar om det bara är jag elelr om echinagarden ger konstiga begär, just nu är jag sjukt sugen på en ostsmörgås. Tidigare imorse var det korv med bröd och gurkmajonäs som hägrade och för en liten stund sen fantiserade jag om fiskpanetter med filsås och potatis... är troligtvis bara hungrig, ska ta mig en grötskål nu snart.

De har stängt av värmen här för tredje gången, i september skulle de göra något men råkade gräva av något så nu stänger de av värmen med ojämna mellanrum för att fixa det. vad de inte skrev på lappen den här gången var att de även skulle stänga av varmvattnet. Det har de gjort de andra gångerna med, men då har man vetat det innan, nu upptäckte jag det i duschen...
2 Kommentarer
Therese:

Kul att kickoffen blev av, men tråkigt att du inte mår toppen! Hoppas på snabb förbättring!

2008-10-28 | 11:00:20
URL: http://enviktresa.blogg.se/
Anna:

Tack, det hoppas jag också. jag längtar efter att träna, tycker att det är så kul att ha kommit igång äntligen!!! men det käns redan lite bättre så jag kanske mår helt bra framåt slutet av veckan?

2008-10-28 | 11:18:26
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)