2008-10-24 | 14:57:12

Snabbätare

tydligen så blir vi som äter snabbt oftare överviktiga än andra...

jag äter väldigt snabbt. maken har knappt hunnit satt sig ner innan min mat är slut (å andra sidan är han väldigt seg av sig och har alltid tusen "skabara" på vägen till bordet)

Hur gör man för att äta långsammare? tuggar mer? jag har försökt med tuggandet, men det hjälper inte, jag tuggar kanske för fort eller? Ni som äter långsamt, hur gör ni?

jag är usel på att äta med pinnar så det kanske skulle vara något för mig? då skulle det ta jättelång tid innan jag fick i mig någon mat...
4 Kommentarer
Sandra:

Hej, talet jag sålt är för ett barndop och heter "mitt älskade barn" . Bra att ni fått inbjudan, jag hoppas ju att du/ni kommer. vi hörs! KRAM

2008-10-24 | 16:22:43
URL: http://[email protected]
Lina:

Hmm... jag har ju börjat med att äta långsammare inför operationen eftersom att en måltid då ska helst ta runt 30 minuter.

Jag vet inte riktigt vad jag gör, men jag försöker att bli mer medveten om att jag äter mat och på så sätt försöker ta det lugnare. Tänka på vad maten smakar och så vidare. :)



Men ibland funkar inte det, ibland har man det stressigt och ibland tänker jag inte och 10 minuter senare är tallriken rensad... haha!



Annars är ett tips att ta en tugga i taget och lägga ifrån sig gaffeln mellan tuggorna - ett tips från dietisten i Falun! :D

2008-10-24 | 16:34:31
URL: http://linasliv.blogg.se/
Herr Morris:

Testa att läsa en bok samtidigt, och gör något som är riktigt enkelt - men samtidigt svårt att tänka på: Lägg ifrån dig bestiken efter varje tugga, hur liten den än är.

2008-10-24 | 19:15:21
URL: http://www.regndroppar.com/blogg/
Anna:

ja det där med frånläggning av besticken kanske inte är så dumt

2008-10-24 | 21:52:22
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)