2009-04-20 | 10:04:41

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!

har under hela morgonen suttit halvklädd framför datorn och bestämde mig nu för att göra något åt det. ett infall gjorde att jag bestämde mig för att pröva ett par byxor ur "ännu för små"-högen eftersom alla mina vanliga byxor sitter så fult nu för tiden. trodde inte att jag skulle kunna ha dem, sist fick jag knappt upp dem över höfterna och det var inte så länge sen....men JAG KAN HA DEM!!!!! kan till och men dknäppa dem och sitta i dem utan att kvävas!!!!! Såklart fattas storlekslappen, men jag tro att de är i stl 46, (jag har för mig det. innan har jag bara kunnat ha den stl i stretschjeans 8mina 46 stretchjeans börjar bli alldeles för stora nu). de är gamla, brun manchester, jag tror att jag köpte dem 2002 på HM, det enda minne jag har av användning av dem är i allfall sen dess, jag hade inte bott här speciellt länge och hade dem på kårfest tillsammans med Zandie och en numera utflyttad kompis (och tappad kontakt) som hette Helena. jag kan ha dem! jag kan ha dem! jag kan ha dem! jag kan ha dem!  Å jag vill bara vdansa och hoppa runt !!!

SEGER SEGER SEGER! [Till er som inte förstår, jag har sparat de här byxorna i flera år och tyckt att de ser så små ut. prövat dem, vikt ihop dem, prövat dem, stoppat undan, prövat dem och inte ens fått upp dem över låren...dessa byxor gör min nedgång påtaglig för mig, det har alltså hänt något med kroppen som MÄRKS]
 


Synd bara att jag den närmaste tiden kommer att PMS-svälla och inte kunna ha dem och bli förtvivlad över detta och lugnad av maken som säger "så är det ju varje månad, snart kan du ha dem igen"...vi har gått igenom det scenariot några gånger nu :D
5 Kommentarer
Mia:

Ett stort GRATTIS till dig och att du kan ha dina byxor.

Måste erkänna att jag också har en del gamla kläder som jag inte kunna ha på x antal år som jag provar då och då.....



Bra kämpat och fortsätt på din väg



Kram Mia (utan blogg)

2009-04-20 | 10:15:36
Anna:

Tack Mia!jag tror att det bästa är att optimistiskt prova på och plötsligt en dag så passar de :D

2009-04-20 | 11:20:31
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Åh, vad kul! Grattis! :D

Det är en skön känsla! Jag har hittat några gamla toppar jag kan ha nu, men som istället börjar bli för stora... :O



Din make är så gullig! :)

2009-04-20 | 11:52:22
URL: http://linasliv.blogg.se/
Tittti:

Å så härligt! Och vad roligt att läsa din sambos kommentar, han låter precis som min sambo..tänk vad dom oxå får gå igenom med den här resan vi är inne på :)

Grattis till dig, må din väg kantas av många passande byxor tills du når ditt mål ;)

Kram Tittti från viktdropp

2009-04-20 | 12:43:01
Anna:

Lina: ja han är bäst!



Titti: tack och kram tillbaka! Ja man tänker inte så mycket på hur ens nära och kära måste gå igenom tillsammans med en egentligen (och hur trötta de säkert är på ens tjat om vikt, hihi)

2009-04-21 | 01:04:23
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)