2009-09-07 | 11:38:30

Anna uppdaterar och funderar

Först av allt, tack alla för era grattis!!! Har jobbat mycket och efter det varit sjukt trött så jag ahr inte orkat gå in och skriva något mer förräns idag då jag är ledig hela dagen (sitter fortfarande i nattlinne och morgonrock).

Livet som gravid är lite annorlunda, förutom mina vanliga sysselsättningar spenderas extra mycket tid på att kissa, gråta, sova och äta apelsiner, dessa tre ting verkar vara mina nya största fritidsintressen : ) Annars jobbar jag fortfarande med samma sak, men nu har vi kommit igång med storstädningar vilket är lite tungt emellanåt, men väldigt roligt eftersom jag då kan stressa av på ett annat sätt och får städa tillsammans en jobbarkompis. Sommaren har varit tuff, speciellt högsäsongen, hela början av min graviditet var ju under högsäsong och man jobbar från 5 på morgonen så resten av tiden spenderades för det mesta sovandes.

Med några undantag, jag var på bröllopet i Augusti, hade köpt kläder, men när dagen var där så fick min mage inte riktigt plats, så jag fick tänka om och hitade till slut en klänning i min egen garderob som blev jättebra. Vi var på en hotellweekend i karlstad i juli, åt gott, shoppade etc, men jag var tyvärr väldigt trött så vi fick nöja oss med att sitta på en bänk vid klarälven fast vi var inställda på långpromenad. I Juni firade vi rolig medsommar med vänner också, det var innan jag var gravid och sista gången jag drack alkohol, är tacksam för att det blev mousserande vin. Jag hade på mig en underbar noanoaklänning och kände mig jättefin, precis som jag drömde om förut. Den var i stl 44, Karolina var tyvär inte där men det blir fler midsommrar och fler klänningar.

jag funderar på hur jag eventuellt skulle kunna gå vidare med bloggandet nu när jag är gravid, i början gick jag ner i vikt (3 kg), sen har jag hållit mig ganska stabil och nu verkar jag ha gått upp lite. jag har fikat en heeeeeel del och inte ätit nyttigast i världen och känner att jag måste börja ta tag i maten igen om det här inte ska skena iväg alldeles, även om jag ska gå upp i vikt så vill jag helst inte gå upp mer än nödvändigt, jag är fortfarande rejält överviktig.

Är ni intresserade av att läsa lite annorlunda viktblogg från mig? om hur jag försöker hantera vikten under graviditeten utan att försöka gå ner, men försöka hålla lite styr på det hela? någon som har några idéer på länkar litteratur etc?
2 Kommentarer
Emmas Form:

Du kan ju skriva om hur man äter/motionerar som gravid för att hålla sig nyttig :)



Och lampan är förresten från Indiska!

2009-09-09 | 11:07:21
URL: http://emmasform.blogg.se/
Lina:

Jag håller med Emma :) - men har tyvärr inga tips på länkar eller böcker.

2009-09-10 | 07:03:28
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)