2010-02-06 | 19:36:34

Kycklinggryta med grönsaker

4 port

800 g kyckling utan skinn
200g morötter (för mig blev det ca 2,5 morot)
1 gul lök
200 g färska eller konserverade champinjoner
4 tsk margarin
2 msk tomatpur´
en burk passerade tomater
0,5 hönsbuljongtärning
0,5 tsk salt
1 kryddmått paprikapulver
0,5 tsk timjan

Dela kycklingen i grytbitar. Skala morötter och lök, skiva morötterna tunt och hacka löken. smält margarinet. Bryn kycklingbitarna, tillsätt grönsaker och svamp. Häll i tomatpuré, passerade tomater, buljongtärning, salt och kryddor. låt koka på svag värme under lock ca 20 minuter tills kycklingen är färdig. servera med ris.

Jag hade lite fraiche hemma så jag hade i det också, har provsmakat och grytan blev jättegod.

Hämtat från 

Viktväktarnas Lätt och gott, Wahlströms förlag 1988, sidan.156

3 Kommentarer
Lina:

Den verkar riktigt mumsig!! :)

2010-02-06 | 22:17:08
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

ja den var jättegod1 tror att den med fördel kan få ligga till sig lite innan man äter den, tycker att den blev godare när man hade haft i lite fraiche också.

2010-02-08 | 09:33:46
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Joselana:

Detta är bland det första jag ska prova när jag får börja äta vanlig mat igen. Första gången sedan operationen för en vecka sedan som jag faktiskt känner mig sugen på mat :)

2010-11-16 | 11:00:38
URL: http://bypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)