2010-05-13 | 11:28:04

Eeeee

jag fattar inte hur "alla andra" hinner sitta så mycket vid datorn när de har bebisar, när min sover, de gånger hon inte sover på mig, så försöker jag hinna med lite hushållsarbete, brukar hinan hänga ungefär en halv maskin tvätt eller dammsuga ett par golv : ) men alla andra kanske inte hinner mer de heller, kanske bara jag som fått det för mig? hur som helst så lever jag ett mysigt liv just nu. Det är jätteroligt att se hur dottern utvecklas mer och mer, häromdagen blev hon två månader. För några veckor sedan vände hon sig för första gången från mage till rygg, sen gjorde hon om det tre gånger samam dag och efter det har hon inte gjort det något mer, det kanske var tråkigt? : D Många gånger varje dag fyrar hon av sitt vackra tandlösa leende mot en och man smälter lika mycket varje gång, hon säger smarta saker som "Aouuu" och "eeeeee" och "gaou" och hon äter som en liten häst. Sist vi var hos bvc för några veckor sen vägde hon 1 kg mer än när hon föddes och var 7 cm längre. jag brukar vara ute och gå med henne 1-2 timmar om dagen i vagnen, först en timme själv och sen brukar det även bli en halvtimme- timme på kvällen med maken också. Gällande maten försöker jag först och främst att hinna med 3 mål + ett par mellanmål och oftast blir det nyttigt. ,klarade "vita månaden" sånär som på ett fusk och funderar på att köra en månad till, ett bra knep för att inte köpa godis.

ska förska hinna blogga lite mer framöver. Nu ska jag gå och amma. hej så länge


2 Kommentarer
The Rese:

Hur går det för dig och din vikt då? :) Hoppas vi blir friska snart så vi kan hälsa på.. så himla typiskt att det inte blev av förra veckan! :(



Som det ser ut just nu får jag ingen ledig vecka nu i Maj - mycket på jobbet nu. Sen har jag sagt till speciellt att få vara ledig 2:a veckan i Juni, för då har Kristoffer bal och student som jag inte vill missa.. Men man kan ju komma en helg istället förstås? :)

2010-05-13 | 17:17:20
Lina:

Vad skönt att allt funkar och att ni mår bra! Skit i det där med bloggandet, familjen går före allt! :)



Jag hoppas verkligen att vi ses i sommar! :D

2010-05-13 | 17:19:24
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)