2010-10-19 | 23:29:33

Mina första dagar

Mina första två dagar som viktväktare har gått bra tycker jag, det är lite pill innan man kommit in i det ordentligt, det är ju inte samma points längre och nu håller jag ju på med onlineverktyget. jag har gjort så att jag planerat och fyllt i checklistan online kvällen innan, skrivit upp i en anteckningsbok det jag planerat att äta, som en liten meny nästan : ) och så äter jag det jag skrivit och prickar av. om jag ändrar något så gör jag en anteckning i boken på det och så för jag in ändringen på nätet när jag gör nästa dags matplan.

när jag når minus tre kg tänker jag ge mig själv en guldstjärna precis som man får på mötena och när jag når minus 10% så tänker jag ge mig själv mitt gamla 10%-nyckelring som jag fick under viktväktarvändan jag hade innan graviditeten! och så har jag en extra motivationsgrej,  för flera år sedan bad jag min kompis J göra en spelplan åt mig, där jag fick flytta en spelpjäs ett steg för varje tappat kg. Den plockade jag fram igen efter graviditeten, den hänger på väggen i badrummet, och så flyttar jag runt på en liten pappersfigur som J också gjort. så den spelplanen kommer inte att stämma överens med vv-nedgången, uatn den visar hur många kg jag gått ner sen 11 mars då dottern föddes. målet står på minus 30 där, eftersom det var ett mål då spelplanen gjordes, nu kommer jag gå till 30 och sen får jag flytta bakåt eller klippa ut 8 steg från den om jag vill fortsätta köra den till mitt nuvarande mål.


Såhär ser spelplanen ut, fast det är en gammal bild så spelfiguren står ett par steg längre fram nu! jag vägde ca 100 kg när jag kom in på förlossningen, nu väger jag ca 82, så jag har gått ner 18 kg sen dess.
4 Kommentarer
Lina:

Vilken cool grej med spelplanen! :D

2010-10-20 | 07:42:57
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

ja den är jättekul, man går liksom och längtar efter att få flytta ett steg. I orginal hängde det dessutom paket med peppningsbrev i på olika delmål, och då var man ju nyfiken på dem.

2010-10-20 | 10:57:14
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Therese:

Hej, pratade maken din med dig idag om det jag bad V säga åt honom? Ha ha, låt långdraget men du fattar säkert... ;)

2010-10-20 | 19:42:02
Linnéa:

Vilken bra idé med en spelplan :) Okej om jag snor idén? Skulle göra min viktresa lite mer spännande!

2010-10-28 | 00:15:19
URL: http://fetthysteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)