2011-02-10 | 08:09:00

2 år idag!

↑ För 74 kg sedan...
Idag är det 2 år sen min operation! 2 år sen jag låg på operationsbordet och lät två kirurger öppna min mage och möblera om inuti mig. 2 år sedan jag ändrade mitt liv drastiskt och fick en total omställning. Det har varit en resa fylld med energi, glädje, hopp, förtvivlan, sorg, vrede... Det har varit en bergochdalbana känslomässigt och är fortfarande stundtals. Jag kämpar fortfarande med att se det andra ser, att se det min spegelbild visar mig. Jag försöker fortfarande ta in att jag har gått ner 74 kg. Det är väldigt mycket som händer, det är väldigt mycket tankar, det är väldigt mycket känslor.

Men fortfarande: jag ångrar ingenting!
3 Kommentarer
Pernilla Be:

Oj, det är en enorm skillnad! Stort grattis till din viktminskning.



mvh//pernilla be

2011-02-10 | 10:13:48
URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Anna:

jättestor skillnad! men du har alltid varit lika söt! <3

2011-02-10 | 13:21:12
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lindy:

Heja Heja! Grattis till dig! Du är jättefin.

2011-04-03 | 12:01:57
URL: http://smedensfruga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)