2011-02-28 | 19:51:40

Tonårshy på nytt

Min hy har blivit galen!
Jag kanske inte ska överdriva men min hy är verkligen inte fin just nu. Har ingen aning om vad som har hänt, men jag får utslag på utslag, finnar, pormaskar, blemmor... you name it. Hela tiden! Det spelar ingen roll att jag tvättar mig med bra rengöring (jag använder en oparfymerad rengöring från Clinique som jag vet är bra), har bra ansiktmasker, peelingar eller dyra krämer. Skiten kommer ändå.

Jag misstänker att det har med operationerna att göra. Kroppen gör på något vis sig av med slaggprodukter. Att det är fett eller något som ska ut, och kommer då ut i form av utslag & liknande. Inte alls särskilt kul. Jag är 28 år och vill inte ha hy som en fjortis... Likadant så blir jag blank & oljig av minsta lilla. Det spelar ingen roll att jag smörjer in mig med krämer som ska motverka blank hy, överskottsfett eller vad fan det heter - efter en kvart är jag blank i alla fall. Irriterande!

Vore det hormonspiralen det berodde på så skulle ju min hy se ut så här hela tiden. Det har den inte gjort. I samband med pms/mens så får jag mer finnar & sämre hy, men det är inte dags för det nu så det beror ju inte på det heller. Jag vet, i-landsproblem - men hur kul är det? Det blir ju inte bättre av att jag sminkar över det heller, för då täpper jag ju till allt och så får jag dubbelt tillbaka nästa dag. Ekorrhjul?

Får kanske ta upp det här med min läkare när jag ska dit nästa vecka, och se vad hon har att säga.
För jag känner mig inte fin, och framförallt inte fräsch. Vissa dagar är det inte så farligt, men andra dagar vill jag bara dra på mig en rånarluva och slippa se helvetet...

Någon som har några råd att ge?
2 Kommentarer
Sofie:

Vatten, sömn och fet mat (gärna omega3 rik: nötter, fisk och ojor) gjorde susen för mig då jag hamnade i motsvarande situation!

2011-02-28 | 20:33:23
Anna:

jag har också fått ful hy nu, finnar som ser ut som stora bölder i pannan osv, vet inte varför, men skyller på vintern, torr luft osv, vet inte om det stämmer, hoppas att det går över snart. Kram

2011-03-01 | 15:45:04
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)